A számviteli szabályzatokat azért szükséges elkészíteni a cégeknek, mert bár a könyvelést is szabályozó Számviteli törvény egyértelmű előírásokat rögzít, a benne foglaltak végrehajtására választási lehetőségeket ad a módszerek, időpontok, összeghatárok, stb. vonatkozásában.
A lehetőségek közül ki kell választani a legmegfelelőbbet az egyedi sajátosságoknak megfelelően, majd a szabályzatokban rögzíteni kell azt.
Azért kötelezőek, mert egy adóellenőrzésnél megvizsgálják, hogy az év folyamán ennek megfelelő-e a házipénztár kezelése, a választott költségelszámolási mód, a leltározás, a bizonylatok alkalmazása…
A szabályzatok megléte és az azokban foglaltak betartása a cégvezetés felelőssége. A megalakulástól vagy a változásoktól számított 90 napon belül azokat el kell készíteni.
Sokféle szabályzat létezik, tulajdonképpen a gazdálkodás bármely részterülete leszabályozható (pl. iratkezelés, önköltségszámítás, személygépkocsi-használat, cégtelefon-használat), de az alábbiak minden cégre nézve kötelezőek:
– számviteli politika és számlarend
– pénzkezelési szabályzat
– leltározási és leltárkészítési szabályzat, selejtezési szabályzat
– értékelési szabályzat
– bizonylati rend
Velünk részletesen átbeszélheti, hogy mit tartalmaznak ezek a szabályzatok, és milyen előnyöket jelent a vállalkozás működésére nézve, ha egy-egy terület részletesen szabályozva van.
Mi segítünk elkészíteni és karbantartani ezeket az Ön által szolgáltatott információk alapján, az Ön vállalkozására szabva!