Kötelező szabályzatok elkészítése

A számviteli szabályzatokat azért szükséges elkészíteni a cégeknek, mert bár a könyvelést is szabályozó Számviteli törvény egyértelmű előírásokat rögzít, a benne foglaltak végrehajtására választási lehetőségeket ad a módszerek, időpontok, összeghatárok, stb. vonatkozásában.

A lehetőségek közül ki kell választani a legmegfelelőbbet az egyedi sajátosságoknak megfelelően, majd a szabályzatokban rögzíteni kell azt.

Azért kötelezőek, mert egy adóellenőrzésnél megvizsgálják, hogy az év folyamán ennek megfelelő-e a házipénztár kezelése, a választott költségelszámolási mód, a leltározás, a bizonylatok alkalmazása…

A szabályzatok megléte és az azokban foglaltak betartása a cégvezetés felelőssége. A megalakulástól vagy a változásoktól számított 90 napon belül azokat el kell készíteni.

Sokféle szabályzat létezik, tulajdonképpen a gazdálkodás bármely részterülete leszabályozható (pl. iratkezelés, önköltségszámítás, személygépkocsi-használat, cégtelefon-használat), de az alábbiak minden cégre nézve kötelezőek:

– számviteli politika és számlarend

– pénzkezelési szabályzat

– leltározási és leltárkészítési szabályzat, selejtezési szabályzat

– értékelési szabályzat

– bizonylati rend

Velünk részletesen átbeszélheti, hogy mit tartalmaznak ezek a szabályzatok, és milyen előnyöket jelent a vállalkozás működésére nézve, ha egy-egy terület részletesen szabályozva van.

Mi segítünk elkészíteni és karbantartani ezeket az Ön által szolgáltatott információk alapján, az Ön vállalkozására szabva!